Veelgestelde vragen
Kan je online kopen of ook in een fysieke winkel?
Er is een fysieke winkel in Leefdaal, Coigesteenweg 47. Je kan langskomen op maandag (9u-12u / 13u-15u) woensdag (9u-12u / 13u-15u) en zaterdag (10u-13u) of op afspraak. Als u graag op een ander moment wil langskomen kan u een mail sturen naar info@bonobobox.be of mij telefonisch contacteren op 0496/87.23.67.
Verder kan je 24 op 7 online bestellen of een bestelling al plaatsen en komen ophalen in de winkel.
Wat is jullie levertermijn en met welke dienst werken jullie?
Voor binnenlandse verzendingen werken we met Bpost en voor Nederland andere Europese landen met PostNL. Gemiddeld wordt een bestelling binnen de 48 uur naar de post gedaan en heeft Bpost 24 tot 48 uur nodig om het pakje te leveren.
Waar komt jullie speelgoed vandaan?
We werken uitsluitend samen met Europese leveranciers die ecologische producten en duurzaamheid hoog in het vaandel dragen. Bij 'Producten per merk' kan u alle merken vinden die we in ons gamma hebben.
Op basis van welke criteria kopen jullie speelgoed aan?
Als kinder kinesitherapeut is veelzijdig en educatief speelgoed onze startblok. We kijken hierbij naar speelgoed waar je kind op verschillende manieren mee kan spelen en plezier zal beleven op verschillende leeftijden. Door rekening te houden met specifieke interesses en vaardigheden die het jonge kind heeft, kiezen we voor producten die entertainen maar ook uitdagen. Natuurlijk is duurzaamheid voor ons ook belangrijk dus letten we steeds op de herkomst van onze producten.
Wat kan ik verwachten van een speelgoeddoos?
Elke BonoboBox wordt zorgvuldig samengesteld. We kiezen 4 tot 6 leuke speelgoedartikelen op basis van de leeftijd van je kind. Bestel je een abonnement of meerdere dozen na elkaar? Dan zal je merken dat het speelgoed meegroeit met je kind. Het speelgoed zal je kind op (fijn)motorisch, sensorisch, creatief en muzikaal uitdagen.Je vindt alle verschillende BonoboBoxen op de pagina BonoboBoxen. Je vindt alle verschillende BonoboBoxen op de pagina BonoboBoxen. Wil je graag een jaarabonnement bestellen? Dat kan via de volgende link: Jaarabonnementen – BonoboBox
Het gebeurt geregeld dat speelgoed niet meer beschikbaar is bij een groothandel of uit handel is gegaan. Er wordt dan steeds gezocht voor een gelijkwaardig product als vervanging, waarbij we zorgen dat de waarde van de BonoboBox gelijk blijft.
Waarom bieden jullie een doos om de 3 maanden aan?
Baby's en peuters maken continu sprongen op motorisch, cognitief, sensorisch en emotioneel vlak. Bij het selecteren van het speelgoed houden we rekening met de ontwikkelingsfase en de interesses die daarbij horen, gecombineerd met interessant speelgoed voor opgroeiende kinderen. In een BonoboBox zit steeds een informatiefiche met speeltips om de verschillende speelmogelijkheden te benadrukken, kinderen zullen dus lang speelplezier beleven bij het aankopen van een BonoboBox!
Hoe bepaal je de samenstelling als je kiest voor een BonoboBox voor 2 of 3 kinderen?
Heb je meerdere kinderen in je omgeving en wil je graag wat geschikt speelgoed in huis hebben, dan kan je kiezen voor een BonoboBox voor 2 of 3 kinderen. We kijken bij het kiezen van het speelgoed eerst naar de leeftijd van het jongste kind om zo artikelen uit te sluiten die niet geschikt zijn voor baby's en peuters. Daarna gaan we de verschillende vaardigheden proberen stimuleren zoals de motoriek, cognitie, muzikaliteit, creativiteit, zelfbewustzijn en samen spelen. Je kan kiezen om 1 BonoboBox te maken of voor een jaarabonnement, waarbij je 4 Boxen ontvangt om de 3 maanden.
Hoe geef ik de leeftijd van mijn kind door?
Als je je bestelling plaatst kan je de leeftijd van je kind selecteren uit de mogelijkheden in het antwoordvenster. In je winkelwagen is ook een opmerkingenvenster voorzien om eventuele andere opmerkingen door te geven.
Ik kan geen abonnement bestellen voor een kind ouder dan 2 jaar en 3 maanden, hoe komt dat?
Bij een abonnement leveren wij een jaar lang elke 3 maanden een speelgoeddoos. Aangezien we momenteel dozen samenstellen voor kinderen tot 3 jaar, kunnen wij geen 4 opeenvolgende dozen meer leveren wanneer je kind ouder is dan 2 jaar en 3 maanden.
Wil je toch meerdere dozen bestellen wanneer je kind bijna 3 jaar is? Contacteer ons dan op info@bonobobox.be en dan zoeken we een oplossing!
Kan ik een abonnement stopzetten?
Als je niet tevreden bent over onze producten vinden we dat uiteraard heel jammer! Je mag steeds het contactformulier op de website invullen, zo kunnen we werken aan de verbetering van onze service en de kwaliteit van het geleverde speelgoed. Bestelde je een abonnement, dan kan je dit steeds opzeggen mits je ons hier minstens 14 dagen voor de afgesproken levering van de volgende doos van op de hoogte brengt via mail: info@bonobobox.be.
Wat als ik een product wil retourneren?
We doen steeds al het mogelijke om de beste service te garanderen, maar begrijpen dat de geleverde producten niet altijd aan je verwachtingen voldoen. Het kan gebeuren dat het speelgoed wordt beschadigd onderweg of dat je een artikel thuis al hebt.
Wil je je pakket terugsturen? Dan vragen we om dit te melden via mail op info@bonobobox.be. Vanaf dan heb je 30 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen. Na ontvangst van het pakket storten we de aankoopsom terug binnen de 14 dagen. Let wel: de speelgoedartikelen mogen niet beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen. In dat geval worden de kosten daarvoor in rekening gebracht. De retourkosten zijn voor je eigen rekening.
Hoe werkt een pre-order?
Een artikel aankopen in pre-order betekent dat we het artikel nog niet fysiek in de winkel hebben liggen en eerst willen navragen bij het publiek wie er interesse heeft. Als je een bestelling plaatst, ben je zeker van je exemplaar. Er wordt een einddatum gecommuniceerd waarna BonoboBox de bestellingen verwerkt en het gepaste aantal besteld. Het opsturen van producten naar ons adres kan tot 2.5 weken innemen, zeker bij producten uit de UK. Hou dus rekening dat als je een pre-order product aankoopt, dat de wachttijd aanzienlijk langer is. Hier wordt natuurlijk duidelijk over gecommuniceerd via sociale media en e-mails.
Voor professionele vragen:
Wilt u graag met BonoboBox samenwerken?
Dan kan u contact met ons opnemen met ons op het e-mailadres info@bonobobox.be.